Açık

22°C
Konya

Togg üretiminde ikinci vardiya: 3 dakikada bir üretilecek

Togg, gelen talep nedeniyle üretimi artırma kararı aldı. Eylül ayının ikinci haftasından itibaren üretimde ikinci vardiya start alacak. İkinci vardiyaya geçildikten sonra günde üretilen araç sayısının 170'i bulması bekleniyor. Yani 3 dakikada bir Togg üretilmiş olacak.
Togg üretiminde ikinci vardiya: 3 dakikada bir üretilecek
Kayıt Tarihi: 27.08.2023 09:27 - Son Güncelleme: 27.04.2024 22:49
YAZI
A

Türkiye Yüzyılı projeleri arasında yer alan yerli ve milli otomobil Togg, Nisan ayının sonunda teslimatlara başladı. Bugüne kadar 2 bin 344 adet araç teslim eden şirket, ağustos ayının sonu itibarıyla günde 100 adet T10X üretimi gerçekleştirebilecek kapasiteye ulaştı. Talep patlaması yaşayan Togg şimdi bu yıl için belirlediği 28 bin adetlik üretim planı çerçevesinde eylül ortasından itibaren ikinci vardiyaya geçecek.

3 DAKİKADA BİR TOGG

Konuyla ilgili Hürriyet'e konuşan Togg CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş, şu ifadeleri kullandı;

''Hafta başında üretim adetlerimiz günde 80-100 aralığındaydı. Şu anda 100 adedi artık yakaladık. Günde 170 adede çıktığımızda ise bu, 3 dakikada 1 üretime karşılık geliyor. Sadece ağustos ayında şu ana kadar ürettiğimiz tüm araçlardan fazla araç üretmiş olacağız. Şimdi soruyorlar bize 28 bin adet üretimi yakalama şansınız var mı diye. Tabi ki var. Üretimi arttırmanın bir yolu da ikinci vardiyayı almak. Normal şartlarda ikinci vardiyayı biz önümüzdeki sene yani, 2024 yılı için öngörmüştük ama böyle yüksek bir talep görünce kararımızı değiştirdik. Eylül ayının ortasından itibaren ikinci vardiyayabaşlıyoruz. Yeni çalışanlar önce eğitimlerden geçiyor ardından çalışmaya dahil oluyor. Bunun da bir süreç olduğu unutulmamalı”

'İHRACATA 4-5 MODEL LAZIM'

Karakaş, ihracat planıyla ilgili şu bilgileri verdi: “2025 yılının ilk çeyreğinde ihracata başlamayı hedefliyoruz. İhracat pazarlarına 4-5 modelle girmemiz lazım. Kullanıcılara daha çok seçenek ve hizmet sunmamız gerekiyor. 2025 yılında bir sonraki modelimizi devreye alacağız. Aynı şekilde batarya tarafında Siro’nun enerji depolama çözümleri devreye alınmış olacak. Trugo Roaming yine bu planlar dahilinde hayata geçirilecek.

'ISI POMPASI OLACAK'

Elektrikli araç teknolojilerindeki trendlerle ilgili soruları da veren Gürcan Karakaş, yeniliklere yönelik adımlarda kullanıcıların istediği fiyat çerçevesini dikkate aldıklarının altını çizdi. Karakaş, sürüş menzilini iyileştiren çözümlerden biri olarak bilinen ısı pompası (Heat Pump) teknolojisinin Togg’da da yer alacağını ancak bunun ihracatı yapılacak araçlarda bulunacağını söyledi.

Karakaş, yine son dönemde Güney Koreli üreticilerin araçlarında bulunan 800V yüksek voltaj mimarisine en azından 2-3 yıllık süreç içerisinde geçmeyi planlamadıklarını belirtirken şunları kaydetti; ''400V ile devam etme kararımız var. Ancak geliştirdiğimiz her ürünü istediğimiz anda değiştirmeye yönelik çalışmalarımız da var"

'BİZİM YAATIRIMLARIMIZ ELEKTİRİKLİ ARAÇLAR İÇİN DAHA UYGUN'

LFP (Lityum Demir Fosfat) teknolojisine sahip bataryaları enerji depolama için uygun gördüklerini belirten Karakaş, “LFP alanında ortağımız Farasis’in yatırımları var. Biz bu teknolojiyi enerji depolama alanı için daha uygun görüyoruz. Bizim yatırımlarımız elektrikli araçlar için daha uygun olan NMC (Nikel Mangan Kobalt) teknolojisi üzerine” dedi.


ETİKETLER:

YORUM YAP

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Nöbetçi Eczane

Kategorideki Diğer Haberler